כלב משוטט ברחוב ללא בעלים: מה עושים?

כלב משוטט

כלב משוטט ללא בעלים זה משהו שתופס את תשומת הלב. כלבים שמהלכים בשולי הכביש, כלבים אבודים ומבוהלים ברחוב או אפילו כאלה שמשוטטים בחבורות או לבד באזורי הטבע, נחשבים כלבים משוטטים שיש לדאוג לרווחתם. אם מצאתם או איתרתם כלב ללא בעלים, יש כמה דרכים שבאמצעותן תוכלו לפעול:

בחינת הסיטואציה

בתחילה ועוד לפני שאתם ניגשים לכלב, יש לבחון את הסיטואציה. בדקו את הסביבה שלכם וודאו כי היא מאפשרת גישה בטוחה לכלב (לדוגמה: כלב בכביש סואן עלול לסכן אתכם ואת עצמו). חשוב לגשת אל הכלב רק כאשר לא נשקפת לכם או לכלב סכנה. לפני שאתם נוגעים בכלב, נסו לבדוק ולוודא שהוא אינו מפוחד מאד או תוקפני – מה שקורה בשל סטרס. אם הכלב ידידותי תוכלו לאסוף אותו אליכם. אם הוא מפוחד או מאיים: אל תתקרבו אליו. צרו קשר עם עמותה או מקלט לחיות שנמצא קרוב למקום שבו אתם נמצאים.

סיוע וטיפול ראשוני

לצערנו, בשל נטישה של כלבים /התרבות שיוצאת משליטה ושאר סיבות, יש לא מעט כלבים משוטטים שנמצאים מותשים, מיובשים, פצועים וכולי. אם הכלב במצב רפואי רע: התקשרו במיידית למרפאה וטרינרית והגישו לו עזרה ראשונה. ברוב המקרים מומלץ לתת לכלב מים ומעט אוכל.

חיפוש הבעלים

יש מקרים שבהם כלב 'בורח' מביתו או מבעליו. כדי לנסות לאתר את הבעלים כדאי לבדוק (בזהירות!) אם יש בקולר של הכלב תג שם עם פרטים כמו טלפון הבעלים. אם אין, נסו למצוא מרפאה וטרינרית קרובה שתבצע בדיקת שבב. לכול המרפאות בארץ יש קורא שבבים שעוזר בזיהוי, הבדיקה בחינם. אם אתם נמצאים במקום מרוחק או שאין לכם אפשרות לקחת את הכלב לבדיקה, צרו קשר עם 'סורקים'. באינטרנט ובאתרים לחיות מחמד יש פרטים על סיירות מתנדבים שמגיעים לכל מקום וסורקים את הצ'יפ (השבב) אשר בגופו של הכלב על מנת לאתר את הבעלים.

כלב משוטט

פרסום שלט ופרטים

לעיתים אפשר למצוא את בעליו של הכלב באמצעות פרסום שלט ופרסום פרטים ברשתות החברתיות. צלמו תמונה של הכלב והעלו את הפרטים לרשת. תלו שלט ברחוב שבו הכלב נמצא משום שיש סיכוי גדול שמישהו מחפש במקום את כלבו. היה ואתם מקבלים פנייה מאדם שטוען שהוא הבעלים של הכלב: בקשו פרטים מזהים ועובדות שיוכיחו כי הכלב שלו.

איתור בית מחסה ובית אומנה או בית מאמץ

אם לא איתרם את הבעלים, חשוב כי לפני שאתם פונים לרשויות (כמו להסגר העירוני), תנסו למצוא לכלב בית מאמץ/ בית אומנה או אפילו בית מחסה שיוכל לקבלו. אל תחזירו את הכלב לרחוב!

 דיווח לרשויות

אף אחד לא אוהב להסגיר כלב לרשויות, ובכול זאת, אם מדובר בכלב ללא בעלים, נטוש, או שאין לו פתרון, ניתן לדווח על איתור הכלב לרשויות המטפלות בכלבים משוטטים. לאחר יצירת הקשר המשיכו לנסות למצוא לכלב בית חם. במידה והתמזל מזלכם, הודיעו לרשות כי איתרתם בית טוב וכי אפשר להכינו לאימוץ. בהצלחה.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support