הקמת חנות ציוד לבעלי חיים: איך עושים את זה?

בכדי להקים חנות ציוד מצליחה לבעלי חיים נדרש לבצע מספר שלבים, מתוך כוונה להפוך את החנות למצליחה ומשגשגת על אף התחרות. מהם השלבים? להלן סקירה שתוכל לסייע לכם בתהליך – החל משלב ההקמה ועד לגזירת הסרט של פתיחת החנות.

הקמת חנות ציוד לבעלי חיים – תכנון אסטרטגי הוא הכרחי

אם אתם חולמים להקים חנות לציוד בעבור בעלי חיים, הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לחשוב קודם כל על החזון שלכם, ולהביא אותו לפועל דרך תוכנית אסטרטגית סדורה. ללא תוכנית, תתקשו מאוד לגרום לחלום להפוך למציאות, בוודאי אם מדובר בעסק משפחתי. ישנם יתרונות וחסרונות בעסק משפחתי, ואותם יש לקחת בחשבון בתהליך של בניית התוכנית, האצלת סמכויות וכן מציאת נוסחה מנצחת שבמסגרתה תוכלו להפוך את הרעיון העסקי והתשוקה שלכם לבעלי חיים לכדי עסק מצליח. בכדי לעשות זאת, נדרש לבצע סקר שוק מקיף ולהכיר את המתחרים. זה הזמן להסביר כי ענף הציוד לבע"ח נחשב לאחד הענפים התחרותיים ביותר במשק, ומדי שנה נפתחות מאות חנויות. חלקן הגדול לא שורד בעקבות חוסר היתכנות כלכלית, ועל כן תיאום פגישה עם יועץ עסקי אשר ידע לשאול את השאלות הנכונות לצד בנייה של תוכנית עסקית הכוללת בין היתר גיוס משקיעים, תמיכה פיננסית וכן גיבוש רעיונות לצורך פיתוח של העסק החל משלב ההתחלה ועד לשנים הבאות.

הקמת חנות ציוד לבעלי חיים איך עושים את זה

לוקיישן הוא שם המשחק (אבל גם המימון)

חלק מהותי מפתיחה של חנות נוגע למיקום הפיזי. אם אתם מתכננים להקים חנות פיזית, חשוב לבצע סקירה של האזור ולבחון את תמהיל הקהל שלכם – האם מדובר באזור רווי מתחרים? האם יש באזור גינת כלבים או בעלי כלבים שיכולים להגיע באופן ספונטני ולרכוש? שימו לב כי מדובר בשלב הכרחי בתהליך של ההקמה מאחר ולמיקום של העסק יש מרכיב משמעותי בהצלחתו. יתרה מכך, אם אתם מחליטים להקים גם עסק פיזי וגם עסק וירטואלי מדובר בעלויות גבוהות שיכולות להגיע למאות אלפי שקלים, ועל כן מנוע הצמיחה שלכם הוא קודם כל תוכנית הכספים המבוססת על הערכת תקציב ראשונית – מימון עצמי, הלוואות, משקיעים וכן אופציה של מימון המונים. הדרך הטובה ביותר לתדלק את העסק במנוע הצמיחה הזה הוא באמצעות שילוב של מגוון מקורות מימון, כך שתוכלו להפחית עד כמה שאפשר את ההון העצמי שלכם לצד מזעור ההוצאות הראשוניות למינימום האפשרי.

ספקים – חלק מהותי מהצלחת העסק

גם אם תפתחו חנות מעוצבת ויפהפייה, מה שיקבע האם הלקוחות שלכם יישארו איתכם הוא קודם כל איכות הציוד. בשל כך, נדרש לבצע איתור של ספקים בעלי שם אשר ידעו לספק לכם בשלב הראשוני את הציוד ולאחר מכן לחתום על הסכם ארוך טווח. שימו לב כי חלק מהספקים עובדים באופן בלעדי עם חברות מובילות בארץ ובעולם, וככל שתמהיל המוצרים שלכם יהיה מגוון יותר כך תוכלו לפנות לקהלי יעד רבים. רצוי בעת הפגישה עם הספק לבחון את העלויות ולבצע השוואת מחירים, מתוך מטרה לקבל את הצעת המחיר הטובה ביותר. מאידך, אל תתפתו להצעת מחיר נמוכה ממחיר השוק וזאת בשל העובדה כי לצערנו ישנם לא מעט חיקויים. הדבר האחרון שתרצו שיקרה בעת הקמה של חנות היא גילוי כי המוצר שלכם לא איכותי ובהתאם לכך הביקורות מצד הלקוחות עלולים להוביל בסופו של דבר לפגיעה בשמכם הטוב, בייחוד לאור היותכם עסק חדש.

שיתופי פעולה

אם בעבר היה מספיק לקדם את העסק דרך המדיה המסורתית, כיום רוב בעלי העסקים מחליטים לפנות דווקא למובילי דעת קהל לטובת חשיפה. דרך מצוינת לעשות זאת היא באמצעות פנייה למובילי דעת קהל בתחום הכלבים – החל ממאלפי כלבים ועד מנהלי קבוצות שיכולים לקדם את העסק דרך פרסום בקבוצה. מאחר ומדובר בחנות חדשה, עדיף ללכת על בטוח וליצור קשר עם שלושה עד חמישה מובילי דעת קהל, לבחון את הביצועים ובהתאם לכך להחליט לגבי נתיב הפרסום שמתאים לכם.

לסיכום, הקמה של חנות בתחום מוצרים לבע"ח מחייבת בנייה של תוכנית אסטרטגית סדורה כמו גם בחירת שם ומיתוג שמהווים חלק משמעותי בתהליך. שימו לב כי נדרש להוציא היתרים ורישיונות, ועל כן ליווי מצד יועץ הינו הכרחי לשלבים הראשונים של ההקמה.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support