עושים שינוי: איך להקים עמותה למען בעלי חיים בישראל?

על מנת להקים עמותה למען בעלי חיים כאן בישראל נדרש לבצע מספר צעדים חשובים, וזאת מתוך מטרה להפוך את האהבה לבעלי חיים לעמותה חוקית הפועלת למען רווחתם. כיצד תעשו זאת? להלן הפרטים.

הקמת עמותה למען בעלי חיים: כל מה שרציתם לדעת לגבי התהליך

חובבי בעלי חיים לא פעם מחליטים להפוך את האהבה לעשייה, ודרך מצוינת לעשות זאת היא באמצעות הקמה של עמותה. בישראל, עמותות מוגדרות כמלכ"ר (מוסד ללא כוונת רווח) כאשר ע"פ הערכות כ 40,000 עמותות פועלות בארץ, וביחד הן מגלגלות סכום של כ 140 מיליארד שקלים, כאשר חלק מהותי מהכסף מגיע מתמיכה ממשלתית אך בעיקר מתרומות. מדובר בחלק מהותי מאוד שאותו יש לקחת בחשבון בתהליך ההקמה, כאשר גיוס תרומות בליווי חברת אטלס המתמחה בתחום יכול בהחלט לסייע לכם לקבל את הכסף לצורך תחילת הפעילות שלכם, וההוצאות הנלוות – עליהן נפרט בהמשך המדריך. אבל לפני שאתם ממהרים לגייס כסף, השלב הראשון עליכם להיכנס לאתר הרשמי של רשם החברות ולהוריד את הטפסים הרלוונטיים לצורך רישום העמותה.

עושים שינוי איך להקים עמותה למען בעלי חיים בישראל

כיצד מתבצע תהליך הרישום ומהן העלויות הכרוכות בכך?

במסגרת רישום העמותה תידרשו לקבוע לציין שמה, מטרותיה ואת התקנון. על מנת לרשום את העמותה כחוק, נדרשים לפחות שבעה אנשים שיהיו רשומים כמייסדים – והם מעל לגיל 18. אם אין לכם תקנון מוכן, תוכלו להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום או להוריד את התקנון של עמותות אחרות בתחום של בעלי החיים, ולשנות את הסעיפים בהתאם לצרכים שלכם. צריך לקחת בחשבון כי בעבור רישום העמותה תידרשו לשלם סכום של 816 ₪, ואגרה שנתית בסך 1,303 ₪. על עיכוב בתשלום עשוי להוביל לתשלום גבוה יותר של 1,592 ₪ ועל כן מומלץ לבצע את התהליך בליווי של רואה חשבון מוסמך.

גיוס אנשי מקצוע

חלק מהותי מתהליך הקמה של עמותה כולל גיוס של אנשי מקצוע שונים, כמו רואה חשבון ועורך דין. לא פעם אנשי מקצוע מתגייסים לסייע לעמותה בעקבות התשוקה האישית ועל כן לא דורשים תשלום ורואים בליווי העמותה כחלק מתרומה אישית, ועל כן לא פעם מעניקים שירות מקצועי פרו בונו. אולם, שימו לב כי לרוב מדובר בליווי של עמותות קטנות שהיקף הפעילות מועט יחסית, ולכן צריך לקחת בחשבון כי ככל שהיקף הפעילות יעלה תידרשו להוציא כספים בעבור השירות שלהם. עדיף תמיד לקבל המלצות בעבור אנשי מקצוע שהתמחו בתחום של עמותות, כל זאת מתוך מטרה להוביל בסופו של דבר ליצירת מערכת משומנת שעובדת כהלכה ומשקפת את ערכי העמותה בצורה הטובה והמקצועית ביותר. איש מקצוע חשוב מאוד הוא כמובן וטרינר שילווה את פעילות העמותה ואת תהליכי האימוץ העתידיים בה. עדיף לבחור בוטרינר שפועל באופן עצמאי או מרפאה שיכולה לספק שירותי רפואה ותמיכה בעבור בעלי חיים שנמצאו פצועים וזקוקים לטיפול דחוף.

אישור ניהול תקין

חלק מהותי מהפעילות של העמותה נובע בראש ובראשונה ממקורות מימון. ניתן לקבל תקציב לפעילות העמותה דרך סיוע מהמדינה כמו גם מתורמים פרטיים. בכדי לקבל את הסיוע, נדרש להנפיק אישור ניהול תקין שכולל בין היתר פיקוח על השכר של מנהלי העמותה, שימוש בכרטיסי אשראי וכו'. מדובר באישור עליו מפקחים במשרד האוצר, ומעת לעת מתבצעת ביקורת מטעם נציג מטעמם. נוסף לכך, מומלץ לפנות לחברות המתמחות בגיוס כספים דרך תורמים כמו חברת אטלס, מתוך מטרה לגייס את הכספים ולהוביל בסופו של דבר לניהול תקין המתבצע על סמך התרומות – ובהתאם לכך להגשים את המטרות לשמן הקמתם את העמותה. כדאי להכיר גם את הטבות המס שעמותות יכולות לקבל על תרומות, ולבקש לקבל אותן בהתאם. תוכלו לוודא את העניין מול רואה חשבון מוסמך.

יצירת שיתופי פעולה

על מנת שתוכלו לפעול למען בעלי חיים, רצוי ליצור שיתופי פעולה עם חנויות המתמחות בציוד ואוכל לכלבים וחתולים, כך שתוכלו לספק ציוד ואוכל בעבור המקלט או הפנסיון אותו אתם מקימים במסגרת העמותה. מדובר בדרך מצוינת לא רק לחסוך בעלויות אלא גם לרתום בעלי עסקים לטובת המטרות של העמותה, כאשר לא פעם שיתוף הפעולה הזה יכול להוביל לחשיפה מצוינת לעמותה שלכם, ובהמשך גם להצטרפות של חברות נוספות.

לסיכום, באמצעות הצעדים אותם הצגנו לכם במדריך  תוכלו להקים עמותה שמשררת את המטרות אותן הגדרתם מראש לצורך הקמת העמותה, מתוך מטרה לסייע לבעלי חיים.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support