מוכרים אונליין: איך מקימים חנות אינטרנטית למוצרי חיות מחמד?

בשנים האחרונות, נראה שהאינטרנט פותח אינספור ערוצים חדשים ליצירת הכנסות בעבודה מהבית. רבים מוצאים את הכיוון הזה אטרקטיבי מאוד. מה לגבי חנות אינטרנטית? אולי למוצרי חיות מחמד? האם באמת ניתן להרוויח מפעילויות כאלה? ומהיכן מתחילים?

להתחיל מלימוד בסיסי

בכדי להיכנס בהצלחה לפעילויות מסוג זה, חיוני להתחיל מלימוד איכותי של התחומים בהם אתם מתעניינים. בכדי להבין למה אתם בכלל נכנסים. בהקשר הקמת חנות מקוונת למשל, כדאי לקחת קורס שופיפיי, שהיא פלטפורמת מסחר אלקטרוני נפוצה מאוד. Shopify גם ידידותית יחסית למתחילים, מאחר שהיא כוללת אלמנטים מוכנים אופייניים של חנויות מסוג זה.

התשתיות הדרושות

חשוב להבין, שמערכות כגון חנות אינטרנטית דורשות כמה וכמה היבטי תשתית, אם כי לא תקימו תשתיות אלה בעצמכם, מאפס. כלומר, אתם לא תשבו ותתכנתו באיזו שפת תכנות, את כל הדרוש עבור החנות. גם לא תרכיבו לבד שרת שעליו ימוקם האתר ותחברו אותו לאינטרנט בעצמכם. שופיפיי ודומיו, הם חלק מתשתיות אלה, אשר מגיע מוכן. מדובר באבני בניין שימושיות, שחוסכות זמן רב. אבל חיוני להבין אילו אבני בניין נחוצות, אילו זמינות וכמובן, לבחור מהן את המתאימות לכם ביותר. ככל שבוחרים במנגנונים וסביבות מוכנות מראש כגון אמאזון, כך העניינים פשוטים יותר, אך גם (במידה מסוימת) מגבילים יותר. בכל מקרה, דרוש מנגנון ניהול נוח עבורכם של החנות, עבור ניהול המוצרים ובכלל. מהיבט אחר, התשתיות כוללות גם התארגנות שלכם לעיסוק במקור הפרנסה החדש, כולל פתיחת תיק ברשות המיסים, מציאת רואה חשבון מתאים, הכנת עמדת עבודה בבית, תקצוב וכדומה.

תכנון ראשוני

התכנון הראשוני של החנות ושל הפעילות סביבה, חשוב ביותר. החלטות שיתקבלו בשלב זה, ישליכו באופן נרחב על ההמשך וזהו השלב, שבו קל ומהיר יותר לשנות תוכניות. התכנון יתייחס בין השאר ל:

 

 

הגדרת מטרות

נזכיר בהקשר זה, שאם אתם מתכננים להקים חנות עם שותפים, הגדרת המטרות מסייעת גם להבהיר ולתאם את הדברים בין השותפים.

הסתייעות באנשי מקצוע

מפתחי אתרים, מעצבים גרפיים, מומחי קידום אתרים, אולי גם צלם (לצילום המוצרים).

תכנון השיווק

השיווק חשוב ביותר. בחנות פיזית, מיקום החנות עשוי לחשוף אותה במידה מסוימת למי שעובר ברחוב. לא כך באינטרנט, שבו גם התחרות רבה מאוד.

מנהלות הטיפול במוצרים

מהיכן לרכוש? היכן תאחסנו את המוצרים? כיצד תעבירו אותם ללקוחות בצורה יעילה? מה לגבי האפשרות של שיטת Drop Shipping? אריזות ועוד.

שירות לקוחות

הדבר החושב ביותר הוא שירות הלקוחות. אם לא משקיעים בכך מספיק, מתחילים לאבד לקוחות, לקבל ביקורות לא טובות וכן הלאה. כיצד הלקוחות יוכלו לפנות אליכם במהירות ובנוחות עבורם? מי יטפל בפניות האלה? תוך כמה זמן? חשוב להקדיש זמן, לשקול נקודות כאלה ולתכנן עבורן מענה טוב מראש.

אפיון האתר

בהמשך, תגיעו לתכנון עמודי האתר השונים. מתכנון ראשוני שלהם ובחירת תבנית להקמת האתר, תתקדמו לתכנון יותר מפורט. מעבר על חנויות קיימות, יספק לכם המחשה כיצד הדברים נראים ועובדים בפועל.

עוד היבטים חשובים

ישנם למעשה היבטים רבים למדי לקחת בחשבון, לכל אורך הדרך. דוגמאות בולטות, הן

  • היבטי תשלום – כל נושא עגלת הקניות באתר ומימוש קבלת התשלומים, באשראי ובפייפאל.
  • כתיבת התכנים לאתר – כולל כתיבה חד פעמית של תנאי השימוש באתר וכן כתיבה מתמשכת של תיאורי מוצרים. ייתכן שתרצו גם תכנים למשיכת גולשים לאתר ולעידוד הרכישה, במסגרת בלוג באתר.
  • אבטחה – לגבי הסליקה ובכלל. חיוני להבין את החשיבות הגדולה של אבטחת האתר. אנשים נמנעים פעמים רבות מלרכוש באתרים מסוג זה, בדיוק עקב חששות בנושא האבטחה.

שלב הבדיקות וההרצה

לבסוף יבוצעו בדיקות יסודיות, כולל להתאמה לסמארטפונים וטאבלטים. הרצת האתר תהווה שלב קריטי, שהוא מעין המשך לשלב הבדיקות. כאן חשוב להיות קשובים מאוד לפידבקים ותלונות לקוחות, אשר עשויים להעלות עוד באגים, כשלים ונקודות אחרות שטעוני שיפור מהיר.

לסיכום

כמובן, הקמה של חנות כזו דורשת הרבה יותר מקריאת מאמר קצר כזה. אך הנקודות שהצגנו כאן הן נקודות חיוניות, אשר בהחלט תצטרכו לקחת בחשבון.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support